Zakaj trenirati

Zdolgočasenost je prvi razlog zakaj ljudje prenehajo obiskovati razne tečaje telovadbe. Veliko športnih aktivnosti se zdi sprva zelo zanimivih a se jih ljudje kaj hitro naveličajo in ze iščejo druge izive za svoje telo. A z borilnimi veščinami je drugače, saj so le te popoln program za treniranje vašega telesa in duha.

Postanimo fleksibilni

Fleksibilnost je obseg gibov oz. dolžina do katere se lahko nek sklep premakne.

Kako izboljšati svojo fleksibilnost:

  • Opravite raztezne vaje pred in po opravljenem treningu. Raztezne vaje po treningu so najboljše za povečanje vase fleksibilnosti saj so vase mišice takrat ogrete
  • Pri raztezanju ko dosežete neko mejo prek katere ne morete zadržite v tej točki od 20-60 sekund
  • Izogibajte se sunkovitim in prisilnim gibom saj to lahko pripelje do hudih poškodb
  • Delajte počasi in napredujte po malo a kvalitetno
  • Dihajte normalno. Zadrževanje diha bo vašim mišicam dalo ukaz da se zategnejo nemesto sprostijo
  • Raztegnite vse mišice enakomerno
  • Naučite se izvajati vaje pravilno
  • Poslušajte svoje telo, ne obremenjujte se prekomerno
  • Vztrajnost je ključ.
  • To ni tekmovanje, zato ne tekmujte z drugimi in ne pretiravajte

Pomembnost vaj za moč

Poleg navadnih treningov so kjer se predvsem uči tehnika borilnih veščin so pomembni tudi treningi za moč, saj le na ta način lahko izboljšamo moč in učinkovitost svojih udarcev in krepimo telo, da udarce lažje prenese.

Rekviziti

Pomemben del treninga je tudi trening na rekvizitih, saj s tem izboljšamo svojo moč in natančnost udarcev pomaga pa nam lahko tudi pri samozavesti.

  • Fokusarji: so tarče, ki ti jih drži partner v svojih rokah, veliki so od 25 do 120 cm. Z njimi se izboljšuje moč, hitrost, timing in koordinacijo udarcev

Aerobna vadba

Večji del vadbe pri borilnih veščinah je anaerobne, se pravi večina fizičnih aktivnosti je opravljene v hitrih kratkih izbruhih koncentrirane energije. Ampak aerobni trening vam izboljša zdravje in poveča vitalnost. Zato za dopolnilo k borilnim veščinam lahko počnemo se naslednje aktivnosti:

  • Kolebnica: Tu je pri vadbi udeležen tudi zgornji del telesa
  • Tek: ta aktivnost se lahko opravlja skorajda kjerkoli
  • Aerobni tečaji
  • Vzpenjanje po stopnicah: lahko na aparatu narejenem za to ali pa zunaj
  • Plezanje: tu delujejo mišice spodnjega in zgornjega dela telesa hkrati
  • Kolesarjenje: zunaj ali notri
  • Plavanje: pazi na to,da narediš dovolj veliko število krogov z primernim tempom
  • Smučanje

Najpomembnejše orodje za trening

Pri samostojnem treningu ti kaj hitro lahko postane dolgčas, saj smo ljudje socialna bitja. Zato je pomembno da si najdete dobrega partnerja, saj se na ta način lahko počne dosti vaj, ki jih sam drugače nebi mogel in tudi trening je lahko tako dosti bolj zabaven, poleg tega pa druženje na treningu lahko vodi tudi do druženja in prijateljstva zunaj telovadnice.

 

Telesna miselna in duhovna povezanost pri borilnih veščinah je neizpodbitna. Genetika, starost, in odnos do treninga lahko diktirajo ali omejujejo tvoje napredovanje glede na fizični pogled. A mentalne in spiritualne pridobitve so lahko brezmejne a tudi težko dosegljive in tudi težko razložljive.

Tvoj um, najboljše orožje

Pri treningu borilnih veščin si krepiš tako svoje telo kot svoje mentalne in duhovne lastnosti, a kepitev vaših fizičnih lastnosti je v primerjavi z krepitvijo mentalnih in duhovnih sposobnosti pravi mačji kašelj. Oboje pa je najlažje dosegljivo, če dobro poslušaš svojega inštruktorja borilnih veščin.

Mentalna in spiritualna stran treninga ponavadi ni tako velikega pomena pri začetnikih in nekatere šole ji sploh ne posvečajo pozornosti. Kot začetnik se boš verjetno bolj posvečal svojim fizičnim lastnostim a počasi vam bo vaš učitelj uvajal znanja nefizične narave. Takrat boste začeli razumevati kako se mojstri borilnih veščin lahko zoperstavijo v kakršnikoli situaciji.

Čez mesece oz. leta treninga bo vaše telo postalo vse močnejše in bo tudi hitreje odgovarjalo na ukaze vašega uma. Z nadaljevanjem treninga se boste soočali in premagovali vaše strahove in s tem dosegli mentalno moč ki ste jo včasih imeli za nekaj nemogočega.

Tako boste poleg znanja kako se ubraniti v neki fizični konfrontaciji tudi dobili nekakšen šesti čut, s pomočjo katerega boste lahko predvideli reakcije vašega nasprotnika.

Kako najhitreje napredujemo

  • Učenje z delanjem napak: če delamo napake ni s tem nič narobe le če se iz tega kaj naučimo
  • Utrjevanje: 1000 ali pa 10000 krat ponovljen pravilen gib krepi tvoje telo in utrjuje tvoj um. To si velja zapomnit tudi v vsakdanjem življenju ne samo pri učenju borilnih veščin
  • Um brez uma: To se nanaša na nemoten in neotezen um. V temu stanju lahko ostaneš osredotočen na tisto nalogo, ki jo počneš
  • Majhne stvari so pomembne: Potrebno je uživati vsako sekundo svojega življenja in ničesar vzeti kot samoumevno saj nikoli ne vemo kdaj se naše življenje lahko konča
  • Zavzetost in zavezanost: Ni pomembno koliko ste telesno pripravljeni in koliko tehnike obvladate vseeno je pomembno, da ste v srcu še vedno začetnik, saj le tako boste ostali skromni in sevedno se boste lotevali vsakega treninga z veseljem
  • Opazovanje: Pomembo je natančno opazovanje bolj izkušenih učencev saj se na ta način lahko veliko naučimo. Na ta način se ne učiš samo z možgani in očmi ampak tudi s srcem in dušo
  • Kakovost življenja: Kot začetnik v borilnih veščinah se boš najprej najverjetneje osedotočil na načine kako premagati nasprotnika a z izkušnjami in znanjem boš prišel do spoznanja, da je prava vrednota borilnih veščin izboljšanje življenja tako sebi kot tvojim bližnjim

Modrosti borilnih veščin za vsakdanje življenje

  • Spoštovanje: Skozi trening borilnih veščin se boš naučil spoštovati svoje učitelje, kolege učence, sorodnike, prijatelje, sodelavce in seveda sebe
  • Trden in resen: To besedna zveza predvsem opisuje vaše odnose do vašega kluba in učiteljev a spoznali boste da opisuje tudi vaše odnose z družino, prijatelji, šefom…
  • Naredi to kar je prav: Ko si v življenju ustvariš neka načela se jih drži in ne pusti da ti negativni dejavniki to preprečijo
  • Motivacija: Ko si zastavimo neke cilje je pomembo jih probamo doseči s čisto motivacijo in popolno koncentracijo, če vam to uspe je najtežja pot že za vami
  • Etika: V vašem klubu za borilne veščine se boste verjetno tudi naučili neke etike, le ta vam bo pomagala, da boste spoštovali vse ljudi, kar vam zna zelo pomagati v vsakdanjem življenju
  • Samodisciplina: Naučili se boste kako ostati mirni in se izogniti stresu v vsakršnih situacijah
  • Dobrodelnost: Učenci borilnih veščin so znani po svojem nesebičnem obnašanju

Facebook